Ganz-MÁVAG dízel motorvonatok

 

OSE

OSE

AFE

 

 

Méteres nyomtávolságú vonat hegyi vonalakra

Ezek a vonatok a Görög Vasúti Szervezet (OSE) számára személyvonati forgalom ellátására épültek, a hegyi jellegű méteres nyomtávolságú Peloponnesos vasúthálózatra. A vonat motorkocsiból, egy vagy két mellékkocsiból és vezérlőkocsiból áll.

A négyes 2. osztályú üléseket egymásnak háttal építették be az utastérbe, egymás felé nézve. A kis 1. osztályú utastér forgatható ülésekkel és átbillenthető háttámlával rendelkezik. Az első osztály a négyrészes vonatban a vezérlőkocsiban, a háromrészes vonatban a motorkocsiban van. Az utastér fénycső-világítású, kényszerszellőzésű, és szabályozott lég- és villamos kályha fűtésű. A kocsik fel vannak szerelve hangos utastájékoztató rendszerrel is. A kis konyha és büfé PB gáz fűtésű főzőlappal, gázos vízmelegítővel, villamos hűtővel és hűtőpulttal van felszerelve, ami a köztes mellékkocsiban helyezkedik el.

A világítást, a szellőzést, a fűtést és a kis konyhát tápláló váltakozóáramú energiát a büfés kocsi főkerete alá szerelt dízel áramfejlesztő biztosítja.

A négyrészes vonat motorkocsi alatti egyik forgóváza és a háromrészes vonat motorkocsijának mindkét forgóváza kardántengelyen keresztül, kúpkerekes tengelyhajtóművel hajtott.

A motorkocsik erőátviteli rendszere sebességtartó hidrodinamikus fékkel kombinált. A négy négyrészes vonatot 1976-ban, a 11 darab háromrészest 1985-ben helyezték üzembe.

 

Műszaki jellemzők
Nyomtáv 1000 mm
Járművek száma a vonatban 4 3
Dízelmotor típusa 8PA4-185VG
Motor teljesítménye 840 kW
Erőátviteli rendszer hidrodinamikus
Hajtómű típusa Voith L520rU2
Hidrodinamikus fék típusa Voith KB380/1
Legnagyobb sebesség 100 km/h
Segédüzemi motor típusa Rába-MAN D2156HM6U
Segédüzemi motor teljesítménye 96 kW
Ütközők közötti hossz 77280 mm 58120 mm
Ülőhelyek száma 212 128
1. osztály 12 12
2. osztály 200 116
Szolgálati súly 149 t 109 t
Legnagyobb tengelyterhelés 12 t 12,6 t
Első szállítás 1976 1985